lørdag, oktober 28, 2006

Garmin Forerunner 305

Jeg har lige købt et gps løbeur. Det er et Forerunner 305 fra Garmin. Jeg havde godt nok ikke råd, men jeg havde set på det så længe, at jeg måtte at det ud af systemet.

Nu har jeg altid godt kunnet li' statistik og kort, og så er det her altså paradis - intet mindre. Specielt hvis man hopper på applikationen Motion Based, der koster ca. 100 kr om måneden i den fulde version. Det forhandler jeg lidt med mig selv om...

Nå, men jeg fik maskinen i går og gik straks i gang med at forstå den. Jeg er ellers en ret rutineret i den slags, men den har kræver altså lidt arbejde. Men nu kører den, dog ikke på fuldt blus.

I dag var så dagen for jomfrurejsen. Jeg havde min makker med og vi var meget spændte. For mig var det den første løbetur, siden vi løb Amsterdam Marathon (mere i en tråd senere) for 13 dage siden, så det var bare en stille 'i gang igen-tur'.

8.55 km på Brabrand Stien km tider på 5:07 med et pulssnit på 167 bpm. Det giver 11.7 km/t og en ca forbrænding på 837 kal..
Altsammen gode oplysninger at have, men det jeg gælder mig rigtigt meget til er den funktion der kan holde mig i ørerne, hvis jeg f.eks. vil løbe samme tur, eller en anden tur jeg har gemt, men en bestemt km tid. Så langt er jeg dog ikke endnu. Først skal jeg ud og løbe alle mine træningsruter, så de ligger i uret.

Med det software der er med maskinen kan man meget, men der er som sagt lidt mere at hente ved at bruge Motion Based applikationen. Her får du vejr oplysninger, kort osv.. Man kan også link'e til Google Earth og se ens tur på luftfoto.





Desværre er Århus ikke så godt fotograferet fra oven som andre steder, men det giver et indtryk at ruten.


Nå, jeg slutter her, men kommer tilbage med flere oplysninger, efterhånden som jeg lærer mere.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej...
Er lige på jagt efter informationer omkring mit nye løbeur...Forerunner 305, og faldt over din blog...
Jeg har et spørgsmål, som jeg tænker du kan svare på.
Jeg undrer mig over at kortet ikke er mere detaljeret..
Får man adgang til mere detaljeret kort, hvis man køber applikationen Motion Based???
Mvh
Allan Sørensen

løb & liv sagde ...

Ja præcis! Men det afhænger af hvor gode kort der er på Google Earth, men de er lige blevet opdateret og ser rigtigt gode ud.

Motion Based koster ca 70 om måneden, men hvis man bruger det meget er det værd!